Aktualności
Uwaga Rolnicy!
dodano: 2024-02-15 09:03:30
Każdy rolnik, który chce odzyskać podatek akcyzowy zawarty w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej powinien gromadzić faktury VAT.
- w terminie od 1 lutego 2024 r. do 29 lutego 2024 r. należy złożyć wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2023 r. do 31 stycznia 2024 r.,
- w terminie od 1 sierpnia 2024 r. do 2 września 2024 r. należy złożyć wniosek do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta,
w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2024 r. do 31 lipca 2024 r. w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2024 r.
Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2024 r. wynosi:
160,60 zł * ilość ha użytków rolnych oraz 5,84 zł * średnia roczna liczba świń
i 58,40 zł * średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła, kóz, owiec, koni
Dotacje będą wypłacane w terminach:
1 - 30 kwietnia 2024 r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie
1 - 31 października 2024 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie
gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
Wzory dokumentów dostępne są w Bip
Wszelkich informacji w tej sprawie udziela Inspektor ds. podatków i opłat lokalnych Beata Wojcianiec pok. nr 13 w UMiG tel. 9418 85 21 w. 29.
Znicze do ponownego użycia
dodano: 2024-02-12 15:20:38
W najbliższym czasie na cmentarzach komunalnych w Stepnicy i Żarnowie staną regały, mające służyć wzajemnej wymianie zniczy. Będziemy mogli pozostawić tam używane znicze, które jeszcze nadają się do użycia lub wkłady jeśli mamy za dużo a chcemy się podzielić.
„Drugie życie” zniczy to nie tylko ulga dla niejednego portfela. Zniczodzielnie to sposób na ochronę środowiska. Szklane osłony na znicze są trwałe i dlatego możliwe jest ich wieloletnie eksploatowanie. Te wykonane z plastiku nie podlegają recyklingowi, dlatego ich ponowne użycie ograniczy ilość odpadów kierowanych na składowiska.
Dodatkowo regały zostaną wyposażone w konewki, grabie oraz szczotki do sprzątania grobów, które po użyciu należy odstawić z powrotem na miejsce.
Mamy nowego Komendanta Straży Miejskiej
dodano: 2024-02-04 18:18:44
Od 01 lutego 2024 r. Komendantem Straży Miejskiej w Stepnicy został Aleksander Zyga, który objął to stanowisko w wyniku przeprowadzonego konkursu i po zasięgnięciu opinii Wojewódzkiego Komendanta Policji w Szczecinie. Nowy komendant posiada wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku pedagogika opiekuńcza i resocjalizacja. W latach 2016 -2023 zdobywał doświadczenie w Strażach Miejskich w Pile oraz Goleniowie. Pan Aleksander Zyga złożył ślubowanie w obecności Pana Burmistrza oraz pracowników Urzędu. Serdecznie gratulujemy nowemu Komendantowi i życzymy sukcesów w pracy oraz satysfakcji zawodowej.
Ślubowanie pracownika samorządowego
dodano: 2024-02-04 18:08:11
Burmistrz Miasta i Gminy Stepnica Andrzej Wyganowski w obecności pracowników Urzędu w dniu 1 lutego 2024 r. przyjął ślubowanie od Pani Marty Liśkiewicz powołanej na stanowisko ds. gospodarki mieszkaniowej.
Pani Marta została zatrudniona z dniem 1 września 2023 r. na stanowisku urzędniczym w wyniku przeprowadzonego konkursu. W celu teoretycznego i praktycznego przygotowania jej do należytego wykonywania obowiązków służbowych, odbyła służbę przygotowawczą, która w dniu 30 stycznia 2024 r. zakończyła się egzaminem. Egzamin składał się z części pisemnej, ustnej i praktycznej i został przeprowadzony przez Komisję Egzaminacyjną powołaną przez Burmistrza Miasta i Gminy Stepnica. Pani Marta wykazała się bardzo dobrą znajomością prawa samorządowego oraz wiedzą praktyczną. Życzymy jej dalszych sukcesów w pracy.
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w Gminie Stepnica
dodano: 2024-02-03 16:07:00
Powinniśmy być dumni jako mieszkańcy Gminy Stepnica z kolejnego Finału WOŚP w naszej gminie. Kolejny rok z rzędu organizujemy się i gramy w sposób bardzo naturalny. Chcemy pomagać, więc gotujemy, pieczemy, tańczymy, kwestujemy, licytujemy, obdarowujemy …. oj długo można wymieniać co takiego robimy, aby wspomóc tak piękną akcję. Długa też jest lista osób zaangażowanych w pracę dwóch sztabów ze Stepnicy oraz z Racimierza. A to wszystko przekłada się na wynik, jakim możemy się pochwalić. W sumie zebraliśmy 85 tys. zł i 180 euro. To jest naprawdę ogromna kwota w przeliczeniu na liczbę mieszkańców, a jak do tego dodamy fakt, że co roku środki zebrane na WOŚP w naszej gminie były oszałamiające, to naprawdę serce rośnie. Brawo MY!
czytaj więcej » Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w Gminie Stepnica
32 Finał WOŚP w Racimierzu
dodano: 2024-02-02 05:50:02
Dzięki niezwykłej hojności oraz zaangażowaniu setek mieszkańców udało się zebrać imponującą kwotę 48 000 złotych na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Szczególne uznanie należy się osobie, która z wielkim sercem wylicytowała złote serduszko ufundowane przez Państwa Andrzeja oraz Danielę Wyganowskich , ofiarowując na ten cel aż 5000 złotych - rekord w całej historii!
Finał odbył się w Sali Gimnastycznej przy SP w Racimierzu. Na miejscu działała kuchnia zorganizowana przez Radę Rodziców, a licytacje przeplatały się z występami artystycznymi Adama Muryna i jego rodziny, a także Sebastiana Saładajczyka, Magdaleny Waszkowskiej i Kai Woźniak.
Niech będzie znane, że nasza społeczność stoi mocno razem w chwilach potrzeby. To niesamowite uczucie doświadczyć solidarności i empatii, które trwale wpisują się w naszą lokalną historię. Zadanie wykonane - pokazaliśmy jako gmina, że u nas wszystko gra okej!
Do zobaczenia za rok!
Maciek Dąbrowski
Szef sztabu WOŚP w Racimierzu
Wielki FINAŁ WOŚP w Stepnicy!
dodano: 2024-02-01 23:53:55
Tegoroczny Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zorganizowany został przez Miejsko – Gminny Ośrodek Kultury w Stepnicy we współpracy z Zespołem Szkolno – Przedszkolnym im. K. Maciejewicza w Stepnicy.
Orkiestrowe granie to przede wszystkim działania oddolne mieszkańców i sukces przedsięwzięcia jest uzależniony od zaangażowania ludzi dobrej woli. Prace rozpoczynają się już w październiku od rejestracji sztabu i ustalania osób odpowiedzialnych za poszczególne elementy tej układanki. Szefem sztabu po raz kolejny była Mirosława Nowak - Dyrektor MGOK w Stepnicy. Sprawami wolontariuszy zajmowała się także doświadczona w tym działaniu Pani Aneta Rączkowska, która czuwała, by wolontariusze na czas wypełniali ankiety i by w odpowiednim czasie zwrócili do sztabu swoje oświadczenia, a w przypadku wolontariuszy małoletnich podpisane przez ich rodziców. Dokumenty niezbędne do rejestracji musiały zostać wysłane do warszawskiego sztabu do 5 stycznia br. Już w połowie stycznia rozkręciła się WOŚPOWA machina organizacyjna finałowego wydarzenia.